Aftellen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Hilderink - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Hilderink - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Pauline

01 Juni 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve lezers,

Nog een maal schrijf ik een reisverslag vanaf mijn vertrouwde kamer in Amsterdam; de volgende zal al vanuit Afrika gepost worden!
Ja, want zo snel gaat de tijd dus.. Voor mijn gevoel heb ik mijn eerste berichtje gisteren geplaatst, maar niets is minder waar! We zijn alweer een maand verder!

In mijn vorige berichtje had ik het over de 100 dingen die ik nog moest/ging doen. Ondertussen zijn de meeste daarvan al gedaan en geweest!
Zo heb ik op een heerlijke zonnige dag mijn verjaardag gevierd, wat ontzettend leuk was. Ook heb ik mijn tentamens achter de rug, is de laatste hockeywedstrijd voor dit seizoen geweest en heb ik mijn laatste stagedag en schooldag gehad. Afgelopen zaterdag ben ik ook voor het laatst naar Rotterdam geweest om Michael te bezoeken. De volgende keer dat ik hem zie zijn we allebei weer thuis :)

Het enige waar ik nu nog wel druk mee bezig ben is het kiezen van een LIO-school waar ik volgend jaar twee dagen voor de klas ga staan. Afgelopen maand ben ik druk geweest (en heb ik me er vooral heel druk gemaakt) met mijn sollicitatiebrief en het solliciteren zelf. Ondertussen heb ik al gesprekken gehad met verschillende scholen, heb ik op één school een dag voor de klas gestaan, ben ik gebeld door een aantal scholen waar ik geen brief naar had gestuurd of ik niet bij hun wilde en ben ik dus nog steeds enorm in dubio! Morgen ga ik nog bij een school kijken en daarna hoop ik toch echt de keuze gemaakt te hebben. Wel lekker als ik me daar in Afrika niet meer druk om hoef te maken.
Vandaag is ook Toet (de hamster) uit logeren gegaan bij Michael zijn ouders en zusje. Hier zal ze ruim een maand logeren en daarna gaat ze naar mijn papa en mama; echt een reiziger!

Afgelopen week heb ik elke keer al wat kleren mee naar Leusden genomen en stapelden deze zich op op mijn bureau. Ook heb ik afgelopen weken allerlei onderwijsmaterialen verzameld en gekregen (waarvoor grote dank aan oma, Fred en de andere donateurs!) en ook die hebben zich in mijn kamertje in Leusden opgestapeld. Het is maar goed dat ik er afgelopen week niet zo veel was, want veel ruimte was er niet ;-)
Vanmorgen ben ik maar eens begonnen met het inpakken van de eerste spullen, maar ik kwam er al redelijk snel achter dat ik iets te veel heb klaargelegd denk ik... De eerste koffer is al bijna op het maximale gewicht. Dus ik moet het óf beter verdelen over de koffers óf nog eens na gaan denken of al die shirtjes, broeken, jurkjes en de rest wel echt zo nodig is om mee te nemen.. (waarschijnlijk niet ^^).

Voor deze week staan er nog een aantal dingen op de planning. Zo ga ik morgen dus naar die school toe, wil ik nog even naar de boekenwinkel, komt Tom woensdag logeren in Amsterdam en heb ik donderdag nog een lunch met mijn studievrienden en 's avonds lekker uiteten met papa, mama en Tom.
Vrijdag zullen de laatste spulletjes ingepakt moeten worden en ga ik in de loop van de dag al naar Frankfurt samen met mama. Voor zaterdag staat mijn vertrek dan al op het programma! Over het algemeen heb ik niet echt goede ervaringen met alleen met het vliegtuig gaan (lees: 1x het vliegtuig gemist en 1x alleen nog handbagage mee mogen nemen en door de versnelde douane heen) dus ik ben stiekem wel een klein beetje gespannen voor deze vlucht. Maaaarr, van je fouten kun je leren, dus deze keer moet het vast goed komen!

Ondertussen weet ik gelukkig zeker dat er in Windhoek een taxi voor me klaar zal staan die me naar mijn huisje voor twee maanden zal brengen. Dit is bij de vrouw die ik in Vietnam ontmoet heb. Ik heb daar mijn eigen kamer met badkamer en toilet, dus dat is heel fijn! Een eigen keuken heb ik niet, maar ik mag bij hun in de keuken koken of gewoon met hun mee-eten. Het huis ligt redelijk ver buiten het centrum, dus in mijn eentje naar even naar het centrum zal er niet echt inzitten, maar gelukkig is er een supermarktje in de buurt van het huis en probeert mijn 'huisbaas' jongeren te vinden waar ik in de weekenden mee de stad in kan gaan of andere leuke dingen kan doen. Heel lief! Ook heeft zij een aantal dinertjes geregeld met mensen van de foundation om elkaar te leren kennen. Kortom: veel positieve ontwikkelingen in een maand tijd!

Nu het steeds meer vorm begint te krijgen, vind ik het steeds spannender worden, maar krijg ik er ook steeds meer zin in! Ik ben heel benieuwd wat voor moois me allemaal te wachten staat, welke mensen ik ga ontmoeten en hoe het me vergaat!

Dit was het voor nu. Ik ga nog even de laatste dagen van mijn aftelkalander afstrepen en laat het jullie weten als ik veilig geland ben!

Veel liefs,
Pauline

  • 02 Juni 2015 - 07:11

    Nancy:

    Fijne afteldagen Pauline en wens je een hele goede reis toe! Leuk je via de reisverslagen te kunnen volgen! Dikke knuffel en Go Girl!! Xx

  • 02 Juni 2015 - 08:48

    Gerard Hilderink:

    Voor het thuisfront is het aftellen ook begonnen. Gaat Pauline in haar uppie zo ver weg. Spannend. Wordt vast een onvergetelijke ervaring.

  • 02 Juni 2015 - 11:04

    Lena:

    Heel gaaf Pau! Ben benieuwd naar je verslagen!! X

  • 02 Juni 2015 - 19:53

    Hanneke:

    Hoi Pauline, wat leuke manier om ons op de hoogte te houden en je ervaringen te lezen
    Ik vind het echt mooi en stoer wat je gaat doen
    Veel succes en plezier, hartelijke gr Hannneke

  • 03 Juni 2015 - 21:50

    Mam:

    Opdracht voor mam: zorgen dat we in Frankfurt komen vrijdag. :-)
    En dan zaterdag heel hard zwaaien. :-(

  • 04 Juni 2015 - 10:17

    Corrie:

    Goede reis Pauline en heel veel plezier de komende weken. Geniet van deze bijzondere ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 06 Mei 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 3562

Voorgaande reizen:

06 Mei 2015 - 02 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Afrika!

Landen bezocht: