Nog maar een maand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Hilderink - WaarBenJij.nu Nog maar een maand! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Hilderink - WaarBenJij.nu

Nog maar een maand!

Blijf op de hoogte en volg Pauline

06 Mei 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve lezers,

Vanaf mijn vertrouwde kamer in Amsterdam schrijf ik mijn eerste reisverslag, of eigenlijk 'thuisverslag', over mijn grote stage-in-Afrika-avontuur, dat over precies een maand van start gaat!
Vandaag over precies een maand ben ik als het goed is net geland in Windhoek, staat daar iemand op mij te wachten en word ik naar het huis van de directrice van de school gebracht. Daar zal ik de twee maanden dat ik stage loop verblijven en gaan mijn twee maanden stage op een school in een sloppenwijk in Windhoek van start!

Het idee om stage te lopen in het buitenland heb ik al als ik aan de opleiding begin. Ik kies mede voor de opleiding in Amsterdam omdat er binnen het curriculum ruimte zou zijn voor een stage in het buitenland. Tegen de tijd dat ik me er eens in ga verdiepen tref ik slechts een dode mus: je mag twee weken weg in januari of juni. Twee weken?! Dan weet ik net de weg in de school (of nog niet eens, met mijn wegenkennis en vaardigheden wegen te onthouden..) Maar voor één gat ben ik niet te vangen en dus kom ik met een alternatief plan: ik ga niet twee weken in juni, maar de hele maand juni en plak hier een maand zomervakantie aan vast. Dan heb ik twee maanden en kan ik hopelijk net iets meer bereiken dan de weg door de school vinden. Klein puntje: dan moet ik wel het tentamen statistiek in jaar 2 halen. Maar nadat dat is gelukt, staat niets mij meer in de weg! Het enige overgebleven nadeel van deze oplossing is dat ik één tentamen mis en deze in augustus moet herkansen. Maar ja; wat moet, dat moet!
En dus wordt het in maart van 2014 tijd om mijn contactpersoon in Namibië maar eens een mailtje te sturen: een vrouw die we hebben ontmoet op vakantie in Vietnam en daar haar gegevens aan mij geeft, mocht ik ooit nog eens een stage of werk zoeken in het buitenland. Met liefde heb ik die gegevens jaren bewaard, om nu te gebruiken!
Gelukkig is ook zij heel enthousiast! Ze willen graag dat ik met mijn Westerse kennis het team kom versterken en zien hierin veel winst voor het onderwijs op de school.

Naarmate de tijd verstrijkt krijgt mijn plan steeds meer uitwerking. Om het nog leuker te maken, gaan we afgelopen zomer op vakantie naar Namibië. Geheel toevallig, maar heel handig! Nu kan ik alvast kennis maken met de cultuur en daar ontmoeten mama en ik Marina, de vrouw van de foundation met wie ik contact heb gehad. Dat is alvast heel fijn! En natuurlijk is het heel leuk om bij allerlei souvenirwinkeltjes te kunnen zeggen 'als ik hem echt wil, koop ik hem volgend jaar wel'.

Nu zijn we ruim een jaar verder, ben ik goedgekeurd door de sponsoren van de foundation waar de school op draait, is het ticket gekocht en zijn de plannen in grote lijnen rond! En dat betekent dat ik kan gaan nadenken over wat mijn doelen zijn, wat voor (onderwijs)materialen ik mee wil nemen, welke handige dingen mee moeten, welke kleren ik mee moet (lastig!) en nog veel meer!
In een boekje schrijf ik maar alle dingen op die in mijn hoofd opkomen: wat onderwijsideeën, literatuur, spullen die ik niet moet vergeten en dingen die ik al in Nederland moet doen/maken/uitzoeken.
Mijn plannen maken niet alleen mij enthousiast, maar ook mama klinkt het als muziek in de oren. Daarom komt ze me de laatste week dat ik in Afrika ben opzoeken! Hoe leuk is dat?! Wij vinden het in ieder geval heel tof!

En nu is het dus nog maar een maand! AAAHHHHHH De tijd is omgevlogen! Periodes ben ik er druk mee geweest en periodes heb ik het laten rusten maar nu kan het aftellen beginnen! Ik heb nog totaal niet het idee dat ik over een maand aan de andere kant van de wereld ben!

Maar gelukkig is er nog genoeg te doen in de resterende maand! Behalve de voorbereidingen voor Afrika, moet ik deze maand namelijk ook nog solliciteren voor een LIO-stage volgend jaar, heb ik nog 2 tentamens, moet de laatste hockeywedstrijd nog gespeeld worden, beginnen de voorbereidingen voor volgend hockeyjaar alweer, komt Michael nog 3x in Rotterdam, vier ik nog vervroegd mijn verjaardag en afscheidsparty en oja, ik heb ook nog ergens een sociaal leven verstopt liggen dat af en toe wat aandacht en tijd nodig heeft.

Wat betreft de voorbereidingen voor Afrika wil ik in de komende maand nog een aantal antwoorden krijgen. Zo is het tot op heden nog niet zeker of ik opgehaald wordt op het vliegveld of dat ik een taxi moet regelen, wat mijn slaapplek zal zijn, van wanneer tot wanneer ik precies op de school zal werken en wat mijn taken zullen zijn op de school. Maar ach, dat was met skiles geven ook nooit helemaal duidelijk en dat kwam ook altijd goed. Echt zorgen maken doe ik me dus nog niet.

Genoeg te doen dus om de aankomende maand mee te vullen!

Liefs
Pauline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pauline

Actief sinds 06 Mei 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 3558

Voorgaande reizen:

06 Mei 2015 - 02 Augustus 2015

Mijn eerste reis: Afrika!

Landen bezocht: